Id: 877743
Redakcja: ks. Paweł Płaczek
Liczba stron: 72
Wymiary: 202 x 265 mm
Oprawa: zeszytowa
ISBN: 978-83-8065-270-5
Ilustrator: Elżbieta Kidacka
Rok wydania: 2020
Wydanie: Pierwsze
Wydawnictwo: Wydawnictwo Święty Wojciech
Podręcznik nr AZ-11-01/18-PO-1/20 do nauczania religii rzymskokatolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych, przeznaczony dla klasy I szkoły podstawowej, zgodny z programem nauczania numer AZ-1-01/18.
Niniejszy podręcznik z ćwiczeniami dla klasy 1szkoły podstawowej został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie programowej „Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce” z 9 czerwca 2018 roku i programem nauczania nr AZ-1-01/18. Składa się on z dwóch części podzielonych na rozdziały (łącznie 57 jednostek lekcyjnych).
Katecheza szkolna jest bardzo ważna, bo pomaga zrozumieć trudne prawdy wiary. Jest to szczególnie istotne w przypadku młodszych dzieci, które dopiero zaczynają poznawać Pana Boga obecnego w Piśmie Świętym, liturgii i codziennym życiu. Niniejszy podręcznik z ćwiczeniami wychodzi naprzeciw tym potrzebom i może stanowić pomoc w codziennej pracy katechetycznej.
Struktura podręcznika jest bardzo przejrzysta; w każdej z katechez znajduje się odwołanie do fragmentu Pisma Świętego, który następnie zostaje odniesiony do rzeczywistości bliskiej dziecku: rodzinnej, szkolnej, związanej z życiem religijnym. Każda katecheza zawiera krótki tekst – główne przesłanie dla uczniów, które spaja i podsumowuje jednostkę lekcyjną. Przy poleceniach do zadań umieszczono specjalne ikonki, które podpowiadają dziecku, jakiego typu zadanie ma wykonać.
Autorzy katechez nie zapominają o tym, że wiary uczymy nie tylko w szkole. Podstawowym środowiskiem, które je buduje, jest rodzina – dlatego pod koniec każdej jednostki lekcyjnej zamieszczono krótki list skierowany do rodziców uczniów.
Przygotowano również zestaw katechez okolicznościowych, które można wykorzystać w odpowiednim okresie liturgicznym.
Podręcznik jest bogato ilustrowany. Rysunki są kolorowe i dostosowane do możliwości poznawczych dziecka.